رفتار شناسی DISC
⌘ الگوی رفتاری مشاور

نگاه کلی
بُعدهای رفتاری :
I
/
S
رفتارهای قابل مشاهده :
ابراز مهربانی و درک و همدلی
انگیزه گرفتن از :
همکاری، دوستی و محیط آرام و مسالمت آمیز
ارزیابی دیگران بر اساس :
تمایل به دیدن خوبیها در دیگران
تاثیر بر دیگران از طریق :
روابط شخصی دوستانه و خالصانه و در دسترس بودن
ایجاد ارزش برای گروه توسط :
داشتن مهارت گوش کردن و توجه به صحبتهای دیگران، ثابت قدم و قابل پیش بینی بودن
استفاده بیش از حد از :
تحمل در برابر دیگران، ملاحظه کاری و استفاده از روشهای غیر مستقیم
تحت فشار و استرس :
اعتماد بیش از حد به دیگران و زیادی انعطاف پذیر بودن
ترس و نگرانی از :
ایجاد فشار و استرس بر دیگران
توضیحات
فرد با الگوی رفتاری مشاور
با گرمی، درک و همدلی از دیگران استقبال می کند.
او سازنده روابط بلند مدت است،
شنونده خوبی است و قادر به حل مسائل و مشکلات است.
فرد مشاور در ارتباط با دیگران از روش غیر مستقیم استفاده می کند.
او اقدام به شناخت افراد کرده و آنان را در درجه اول اهمیت قرار می دهد
برای او انجام وظایف از اهمیت کمتری نسبت به افراد برخوردار است.
او در برابر دیگران بیش از حد بردبار و صبور است.
زمانی که دارای اختیارات و مسئولیت است،
دوست دارد که از او بابت کمک و همکاری اش قدردانی شود.
او آرام، صمیمی، با صداقت و وفادار است.
پیشنهاداتی برای افزایش اثربخشی
فرد با الگوی رفتاری مشاور علاقه ای به اختلاف و کشمکش ندارد و تصمیم گیری در مواردی که اثر منفی بر روی دیگران دارد برای وی مشکل است. این موجب می شود که او گاهی زیاده از حد به افراد اعتماد نموده و خود را مطابق میل دیگران تغییر دهد و نیازهای فردی خود را نادیده گیرد. زمانی که در مجاورت افرادی باشد که به کیفیت کار و پیشرفتهای منظم اهمیت می دهند، بهترین عملکرد را دارد. او دارای استانداردهای بالایی بوده و نیاز به ضرب العجلهای مشخص دارد تا کارها را به موقع و سر وقت به انجام رساند. مهارتهای اجتماعی وی باعث می شود او به خوبی بتواند در کارهای تیمی مشارکت داشته باشد و در برخی مواقع بتواند یک مربی با ارزش در تیم باشد.